Första dagen med morgonfrost

Hejsan alla. Idag är jag gräsänka men hoppas gubben kommer snart. Han är med Lars i lastbilen. Dom skulle till Delsbo, o när jag ringde för en stund sedan var dom i Horndal. Jag har stekt snitsel o potatis tills han kommer. Telefonen ringde på fm här, då var det Ingela som plingla. Är du hemma mamma, ja jag är hemma. Eve o jag åker från Kopparberg nu, bjuder du på fika. Ja jag satte på kaffe till oss, Eve fick saft. Men hade inget fikabröd, så jag bjöd på mackor o riskakor. Kul när dom kommer. Eve praktiserar på Ingelas jobb. Så besöket bestod av dotter Ingela, barnbarnet Evelin o den fyrfota barnbarnet Alice. Ha en trevlig kväll. Kram1459832_10151782231996149_1135733630_n IMG_6046Evelin i rött o Syrran Tilda i rosa.

13 thoughts on “Första dagen med morgonfrost

  1. Du har det bra, som har dina nära och kära nära dej, så du kan träffa dem ofta.

    Sv: Jag fick verkligen god omvårdnad på lasarettet. Men jag vill förstås inte tillbaka, även om jag trivdes där.

    Kram/Gilla

    Like

  2. Sv: Jag är ju den som fotar på mingelstunderna, så det är klart att jag tycker att det är kul. Goda mackor och lite vin tackar man ju inte heller nej till. Inte heller till godsakerna jag fick med mej hem.

    Kram/Gilla

    Like

  3. Sv: Gomöra!

    Visst var det tur att väskan fanns i bakluckan. Jag hade lagt av mej min kappa, innan vi gick in på köpcentret, för det hade blivit för varmt. Då tänkte jag inte på att ta med väskan. Ovanligt, för jag brukar nästan alltid ha den med mej.

    Kram/Gilla

    Like

Leave a Reply

